پیش‌بینی ۲۵۰ همت تسهیلات بانک کشاورزی برای متقاضیان + فیلم پلمب ۲ مشاور املاک در محدوده قاسم‌آباد مشهد (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) | پلمب ۱۱ بنگاه از ابتدای سال افزایش «حق مسکن» کارگران منتفی شد چرا تعداد پرواز‌های داخلی تهران-مشهد نسبت به گذشته نصف شده است؟ اندر فواید خاموشی صادرات مرغ از تمامی مرز‌ها بلامانع است مرور خاطره تلخ سال گذشته و افت ۲۰ هزار واحدی شاخص کل + نمای پایانی بازار (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) توصیه‌های بهداشتی دامپزشکی برای خرید گوشت مرغ + ویدئو جولان سکه طلا همچنان در کانال ۴۰ میلیون تومان | حباب سکه تخلیه نشد (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه‌گذاری خارجی در شهرک‌های صنعتی استان خراسان‌رضوی ساخت واحدهای مسکونی برای نیرو‌های مسلح کشور کلید خورد شرایط جدید فروش نقد و اقساطی خودرو پژو پارس + جدول (اردیبهشت ۱۴۰۳) فروش بلیت قطار در دست سه اپلیکیشن پایتخت‌نشین | بیکاری ۲ هزار اپراتور در سراسر کشور تجمع خانه‌های با رهن کمتر از ۱۰۰ میلیون در منطقه رسالت مشهد (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) به‌زودی صدور دسته‌چک منوط به ثبت اطلاعات در سامانه املاک و اسکان خواهد شد قیمت طلا، دلار، سکه و ارز دیجیتال در بازار امروز (دوشنبه، ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) اگر قصد خرید طلا دارید بخوانید | پیش‌بینی مهم از بازار طلا (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) آغاز یازدهمین جلسه حراج سکه طلا از ساعت ۱۲ امروز (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) تسویه دولت با فروشندگان طرح کالابرگ طی چهار روز آینده قیمت قطعی و علی الحساب خودرو‌های وارداتی در سامانه یکپارچه اعلام شد | چه کسانی می‌توانند ثبت نام کنند؟ قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز | دنا یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان شد (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) سالگرد روز سیاه بورس و فرار ۶۶ همتی حقیقی‌ها از بازار! ثبت نام جدید ایران خودرو بدون قرعه کشی با تحویل فوری + جزئیات (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) سقوط آزاد قیمت‌ها در بازار ارز در پی مخابره پیامی مهم از ریاض و بغداد به تهران (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) درباره افزایش قیمت گوشت قرمز در بازار مشهد | صورت‌حساب گرانی گوشت منتشر شد + جدول زمان حراج بعدی شمش طلا اعلام شد (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

عدم رعایت خالص فروشی در تقریبا نیمی از شیرینی فروشی‌های خراسان رضوی

  • کد خبر: ۲۲۰۵۰۸
  • ۱۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۷:۲۱
عدم رعایت خالص فروشی در تقریبا نیمی از شیرینی فروشی‌های خراسان رضوی
مدیرکل استاندارد خراسان رضوی گفت: در گذشته بالغ بر ۸۰ درصد شیرینی‌فروشی‌ها خالص‌فروشی را رعایت نمی‌کردند، اما در حال حاضر این تخلفات به ۴۰ تا ۵۰ درصد رسیده است.

به گزارش شهرآرانیوز، محمد سجادی در خصوص نظارت‌های اداره کل استاندارد در ایام نوروز اظهار کرد: طرح عیدانه‌ای توسط سازمان ملی استاندارد برای استان‌ها ابلاغ شده تا خدمات را در حوزه‌هایی شامل هتل‌ها، هتل‌آپارتمان‌ها، مراکز اقامتی بین راهی، مراکز پذیرایی و رستوران‌ها، زائرسراها، میادین میوه و تره‌بار، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، مراکز فروش شیرینی و آجیل، خدمات قالیشویی، ایستگاه‌های راه‌آهن، فرودگاه‌ها و پایانه‌های اتوبوسرانی برون‌شهری کنترل کنند.

وی افزود: ما در طرح عیدانه چک‌لیست‌های کنترل کیفیت داریم که در مراجعه به واحد‌ها بازرسی‌ها را انجام می‌دهیم و موارد را تجمیع می‌کنیم. گاهی پردازشی لازم است تا نقاط ضعف شناسایی شود که در حال انجام است و خروجی‌ها تا ماه آینده مشخص می‌شود. ما در طرح عیدانه در ایام تعطیلات نوروز حدود ۳۷۰ مورد بازدید انجام دادیم که نتایج آنها ثبت شده است.

مدیرکل استاندارد خراسان رضوی بیان کرد: فرایند‌های بازرسی ما در طول سال استمرار دارد و برنامه‌های ابلاغی داریم. در سال گذشته از هتل‌ها ۱۸۰ مورد، هتل‌آپارتمان‌ها ۲۵۰ مورد، زائرسرا‌ها ۳۷ مورد، خانه سالمندان ۴۱ مورد، مدارس ابتدایی ۶۰۰ مورد و سالن‌های ورزشی ۲۸ مورد بازرسی داشتیم.

سجادی با بیان اینکه استاندارد در زمینه کالا‌ها هم در سطح تولید و هم در سطح عرضه و بازار، بازرسی‌های متعددی انجام می‌دهد، عنوان کرد: ما بیش از ۲۰۰۰ واحد تولیدی فعال در استان داریم که پروانه استاندارد دارند و در هر واحد تولیدی مدیران کنترل کیفیت مستقر هستند که تعداد این مدیران حدود ۲۵۰۰ نفر است.

وی ادامه داد: ما بازرسی‌های سرزده از این واحد‌های تولیدی داریم که در سال گذشته حدود ۴۳۰۰ مورد بازرسی فنی سرزده از واحد‌ها انجام دادیم. در این بازرسی‌ها فرایند تولید را کنترل می‌کنیم و اگر مشکلاتی وجود داشته باشد، تذکر می‌دهیم. همچنین نمونه‌برداری‌‎های تصادفی نیز از کالا‌ها داریم که در سال گذشته بالغ بر ۱۳ هزار مورد نمونه‌برداری از مراکز تولیدی انجام دادیم. در سطح عرضه و بازار نیز بیش از ۱۱۰۰ مورد نمونه‌برداری انجام شده است.

مدیرکل استاندارد خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در زمینه عیار طلا و انگ فلزات گرانبها نظارت‌هایی را در سطح بازار انجام می‌دهیم. در سال گذشته ۲۵۳ مورد آزمون عیارسنجی طلا انجام دادیم تا از تخلفات جلوگیری کنیم.

سجادی با اشاره به اینکه در پایش کمیت خدمات خوبی انجام می‌شود تا وزن درج شده روی کالا‌ها دقیق باشد، تصریح کرد: در این حوزه نظارت‌های خوبی در سال گذشته انجام شده است. در زمینه ترازو‌ها نیز نظارت‌هایی را اعمال می‌کنیم که سال گذشته از حدود ۳۰ هزار ترازو در اصناف مختلف نظارت کردیم تا دقت لازم را داشته باشند.

وی اضافه کرد: در زمینه نازل‌های سوخت نظارت‌های خوبی را انجام می‌دهیم تا در بنزین مورد استفاده مردم کم‌فروشی نشود. در این زمینه بالغ بر ۵۲۰۰ مورد آزمون در سال گذشته انجام دادیم. همچنین بیش از ۶۰۰ مورد آزمون نازل‌های CNG نیز انجام شده است.

مدیرکل استاندارد خراسان رضوی در خصوص خالص‌فروشی در شیرینی‌فروشی‌ها گفت: برخی شیرینی‌فروشی‌ها در فروش شیرینی خود وزن جعبه را جزو خود شیرینی به حساب می‌آورند که در ظاهر ممکن است بی‌اهمیت باشد، اما قیمت جعبه شیرینی چهار برابر قیمت اصلی آن حساب می‌شود.

سجادی افزود: این تخلف نسبت به گذشته کمتر شده، اما هنوز جای کار دارد و همچنان برخی شیرینی‌فروشی‌ها مرتکب این کار می‌شوند که به آنها تذکر داده می‌شود. در گذشته بالغ بر ۸۰ درصد خالص‌فروشی را رعایت نمی‌کردند، اما با هماهنگی‌‎هایی که انجام دادیم قرار شد هزینه جعبه مجزا محاسبه شود و در زمان توزیع شیرینی، وزن جعبه را کسر کنند. در حال حاضر این تخلفات به ۴۰ تا ۵۰ درصد رسیده است.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->